HTML

Egy izomagyú naplója

a világom alulnézetből, mindennapi morgásaim

Friss topikok

Linkblog

Kérdések és válaszok a Hauer-OTP téma kapcsán 2.

2008.02.11. 12:00 izomagyú

 Hát, ahogy ez az interneten megszokott tényleg jöttek a hozzászólások, és ahogy az ma már köztudott a Pisa felmérésből, tényleg sokaknak van szövegértelmezési problémájuk, de az minimum, hogy felületesen olvasnak sokan. Most a szándékosan rosszindulatú félreértelmezőkről nem is beszéljünk.
A legtöbb gond a két hasonló nevű, Friss gyorsfagyasztott Pékárúgyártó és Forgalmazó vállalkozás, rövidített nevén Friss Kft és Frissgép bt tulajdonlásából származott.
Vagy azt hitték, hogy ez egy és ugyan az, vagy azt, hogy mindkettő az én tulajdonom, csak szándékos félrevezetésből tüntetem fel másként.
Javasoltam a cikk többszöri, lassú, folyamatosan értelmezett újraolvasását.
Az OTP inkasszós téma a Frissgép bt-vel történt meg, a Hauer Kft téma, meg a Friss Kft-vel.
A közös pont az OTP bank.
De erről beszéljünk most kicsit részletesebben.
Tehát elindult egy blog, egy szerintem nem szabályos inkasszó kapcsán, amit egy olyan vállalkozás ellen követtek el, aminek én vagyok a TANÁCSADÓJA és úgy hívják ezt a céget, hogy FRISSGÉP Élelmiszeripari Gépgyártó és Forgalmazó betéti társaság, ennek nem vagyok sem beltag tulajdonosa, sem kültag tulajdonosa, sőt, a tulajdonosokkal semmiféle vérségi, vagy nem vérségi rokoni kapcsolatom nincs!
Van közös szál viszont több is köztünk, mint amilyen a bankunk, az OTP.
Azt hiszem elég sok vállalkozással és magánszeméllyel közös ez a pont.
Vagyis ez, szép lassan, már csak múltidejű kapcsolatnak számít.
Meg alkalmazottja is vagyok a vállalkozásnak.
Azt sem akarom eltitkolni, hogy valamikor én is tulajdonosa voltam a bt-nek, egy külföldi vállalkozás mellett.
Mára a teljes tulajdonosi kör kicserélődött, de az is tény, hogy amikor a Friss Kft fejlesztésekbe kezdett, ez a vegyesvállalat többször is adott fedezetet a fejlesztési hiteleihez.
Ha nem ismertem volna a 2 vállalkozást belülről, akkor ez nem fordult volna elő valószínűleg.
Remélem eddig tiszta és felfogható minden. Ennek érdekében tértem át erre az iskolásnak látszó leírás módra.
Igaz, hogy ebben a tempóban és részletességben a blog várhatóan meghaladja majd méretében és oldalszámában a Csendes Don, Az acélt megedzik, és a teljes Révay lexikon összeadott oldalszámait.
Akkor kezdjük el kifejteni a Hauer cukrászda tulajdonosának, a Friss Gyorsfagyasztott Pékárú Gyártó és Forgalmazó Korlátolt felelősségű társaságnak a sorsát.
A társaság 1991-ben alakult látványpékségek ellátására úgy termékkel, mint berendezésekkel, és ebben úttörő szerepet töltött be. Sikeres belföldi és exportáló kisvállalkozásként. A fő tevékenysége a fagyasztott félkész péksütemények gyártása, amihez az első automata, komputervezérelt látványkemencéket a Frissgép bt állította elő, mint saját fejlesztésű berendezést. A Friss Kft-ben is tulajdonostárs voltam már a kezdetektől.
Jelenleg a 95% tulajdonosa vagyok.
Még mindig érthető, még mindig tiszta a kép?
A két cég erősen összefüggött rajtam keresztül is, és tevékenységében is, hiszen a termékeiket együttesen használták fel a szerződött partnereik.
Sőt egy ideig a 35 milliós törzstőkéjű Frissgép bt-en egy 10 ezer forintos jelképes tulajdonrésszel még tulajdonos is volt a Friss Kft, mint kültag, ezzel is jelezve a kapcsolatot.
Ez jó volt a partnerek felé, mint bizalomerősítés, hiszen tudták, hogy folyamatos lesz úgy a termékellátás a félkész sütikből, mint a berendezések karbantartása, amin megsüthetik azokat.
Remélhetőleg ebben sem lát semmi kivetnivalót senki sem.
Két cég, két teljesen különböző iparág, gépgyártás és élelmiszer gyártás, de mégis szoros összefüggésben. Ezért is 2 cég.
A bonyodalmak, az ezredforduló utáni első években kezdődtek, amit három alapvető okra vezetnék vissza.
Az első, hogy az exportpiaca a Friss Kft-nek összeomlott az orosz pénzügyi válság idején, amikor még a nálam elismerten sokkal okosabb Soros György is bebukott vagy 1 milliárd dollárt, és mi is elvesztettük a legnagyobb vevőnket, meg némi áruellenértéket.
A második, hogy beleszerettem a gondolatba, hogy felújítom a romokban álló Hauer cukrászdát, egy igazi harmincas éveket idéző gasztronómiai és kulturális centrumot kialakítva színház és kiállítási teremmel, egy olyan szigetet építve, ahol a nyüzsgő főváros egy békés és adni tudó igazi polgári centruma lehet. Akkor még azt hittem, hogy a kulturális tevékenység vesztességeit könnyedén fedezhetem a busás exportnyereségből.
A harmadik, hogy menetrendszerűen megérkezett a szokásos túlhajszolt menedzser betegség a harmadik szívinfarktus hozzám is, és hosszabb időre kiestem a cégvezetésből, mire felépültem a műtét utáni lábadozásból is. Ebben az időben kissé elhanyagoltam a cégre való odafigyelést.
Azt hiszem most egy kis szünetet tartok, mert közben össze kell szednem a bíróság által kért anyagokat is.
De vagy ma még, de legkésőbb holnap folytatom.
Lehet közben kérdezgetni, akár támadni is, a válaszokat megadom vagy itt, vagy a hozzászólásoknál.

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://izomagyu.blog.hu/api/trackback/id/tr23334741

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Babik Istvánné 2008.02.11. 20:46:17

Tisztelt Fehér Úr! Elképedve olvastam az Index cikkét, amire keresztfiam hívta fel a figyelmemet. Remélem, hogy az Ön blogját olvasva, majd okosabb leszek! Addig is tisztelettel kérem, hogy az Ön részére jóhiszemüen és segítőkészen átadott családi relikviákat megőrzi, és ha aktualitásukat vesztik a cukrászda dekorációjaként, úriemberként visszaszolgáltatja azokat. Üdvözlettel: Babikné

izomagyú 2008.02.11. 20:53:09

Babik Istvánné 2008.02.11. 20:46:17
Köszönöm az együttérzést, és az természetes, hogy az Önök családi emlékeit, amennyiben valamilyen okból kifolyólag nem tudnám megnyitni újra a cukrászdát, természetesen visszaszolgáltatom, sőt, az azóta hozzá szerzett emléktárgyakat is Önöknek adom.
de remélhetőleg, most már belátható időn belül győzedelmeskedni fog a jog, és újra nyithatunk.
tisztelettel:
Fehér Miklós.
süti beállítások módosítása