HTML

Egy izomagyú naplója

a világom alulnézetből, mindennapi morgásaim

Friss topikok

Linkblog

Nem hittem volna – OTP saga végtelen

2008.01.12. 11:08 izomagyú

 

Nem hittem volna, hogy még mindig ennek a banknak a hibáit fogom ostorozni, de úgy látszik a kapott témák kifogyhatatlan sorban kerülnek elő, mintha az élet egyetlen banki intézményen keresztül szeretné megmutatni, hogy mit nem lehet, mit nem szabad.

Ez talán az igazi banki bakik állatorvosi lova, ahol a pénzintézetek összességének minden elképzelhető hibája, betegsége egyetlen példányon tanulmányozható.

Természetesen, ha Csányi úrnak ez volt a célja, mondjuk oktató céllal, akkor ezt a hirdetéseiben első helyen kellene hoznia, hogy a szerencsétlen ügyfelek tudják, milyen rizikót vállalnak, ha részt vesznek ebben a fájdalmas, esetenként komoly vesztességet okozó kísérletben.

A következő eset bemutatása a vállalkozók számára feltétlenül fontos, hiszen egy sürgős kifizetés ellehetetlenítése a bank részéről, akár végzetes is lehet.

A példát, a NOL (Népszabadság On Line) blogtárhelyéről emeltem át, természetesen a szerző engedélyével:



OTP 2:0 ODA- Frissítve

2008-01-03 17:55:1614 hozzászólás

Elhiszitek, ha azt mondom, hogy a két ünnep között is sikerült az OTP-nek felnyomni a pumpámat???

2:0 oda, ráadásul az a legszebb, hogy ennek a legfrissebb problémának semmi köze nincsen a korábbi, értékpapíros mellé/le-, nyúláshoz, hanem egy másik vonalon érkezett jobbegyenes tőlük!

(Az értékpapíros ügy miatt írt panaszlevelemre még nem érkezett válasz, de ha ezen a héten nem jön meg tőlük a levél, kénytelen leszek harapni, de erről majd egy másik posztban)

Megírtam, és holnap reggel, személyesen is kézbesítem is a fiókvezetőnek írt levelet, melyből kiderül az általam megismert legújabb �OTP féle RENDSZERHIBA�

Fiókvezető Asszony/Úr!

Országos Takarékpénztár és Kereskedelmi Bank Nyrt.

Fiók címe

Tárgy: Digitális aláírás rendszerbe történő bevitelének elmulasztása

Tisztelt Fiókvezető Asszony/Úr!

A levelemben, az alábbiakban ismertetett, az OTP Bank Nyrt. által, az általam vezetett cég kárára elkövetett mulasztás miatt fordulok Önhöz.

2007. december 29-én, Tatabányán, ........... alatt lévő OTP fiókban szerettem volna az általam tulajdonolt és vezetett ���. Kft. folyószámlájához hozzáférni, és megbízást adni bizonyos banki ügyletek elvégzésére, de a fiók alkalmazottai nem tudtak azonosítani, mert hiába volt nálam a cég bankkártyája, mely a saját nevemre van kiállítva, az ügyintézők számítógépes rendszerben nem találták az aláírási címpéldányomat.

A Tatabányai OTP fiók dolgozói azonnal megkísérelték az Önök fiókját megkeresni telefonon az azonosításom érdekében, de többszöri próbálkozás után sem érték el a fiókot!

Mindezek miatt tehát hiába várakoztam a Tatabányai bankfiókban, nem tudtam semmilyen ügyletet kezdeményezni a cégem bankszámláján, továbbá a Tatabányai fiók egyik ügyintézője tájékoztatott, hogy ők ugyan látják, hogy 3 fő van valamilyen jogcím alatt feltüntetve a cégem bankszámláján, de az aláírási minta hiányában nem tudják, hogy ezek közül kinek van hozzáférhetősége a számlához. Az Önök által vezetett folyószámlán feltüntetett három személy, mint megtudtam: ����Úr,  ���.. (Édesapám) és jómagam. Ezen információ különösen megdöbbentett, hiszen 2005 novembere óta egyedüli aláíró vagyok a cégem folyószámláján, ���� Úr ráadásul azóta, semmilyen kapcsolatban nincs a cégemmel, mely változásról még 2005-ben személyesen vittem be Önökhöz az érvényes cégpapírokat! Édesapámnak, néhai ��� évek óta nem volt hozzáférhetősége a cég bankszámlájához, ráadásul Ő 2007. május 26-án elhunyt, mely következtében a cégátírás jelenleg is folyamatban van, tekintettel arra, hogy én örököltem Édesapám üzletrészét. Mindezek mellett az is teljességgel érthetetlen számomra, hogy miért nem vitték még fel az aláírási mintámat a rendszerbe az azonosításom érdekében, különös tekintettel arra, hogy 2007. októberében is készíttettek velem ilyen aláírást a ��.. utcai bankfiókban, amikor cégem új bankkártyáját átvettem!

A fiókjuk által, a fent ismertetett, káromra történt mulasztás miatt tehát nem tudtam hozzáférni Tatabányán, a cégem számlájához, melyből az időveszteségen kívül sajnos gazdasági károm is származik, ezért kérem Önt, hogy azonnal tegyék meg az aláírási mintám rendszerbe történő rögzítését, és a hozzáférési jogok rendezését a nyilvántartásukban, különben kénytelen leszek egy másik pénzintézetet választani a cégem pénzügyeinek megbízható kezelése érdekében.

Elszomorítónak tartom, hogy a Fővárostól és a számlavezető fiókomtól 60 kilométerre adminisztrációs akadályok miatt nem tudom kezelni a cégem pénzügyeit, hiába áll már cégem lassan 15 éve kapcsolatban az OTP Bankkal.

Budapest, 2008-01-02

Tisztelettel:

                                    én

-----------------------------------------------

FRISSÍTÉS!

Bementem ma reggel a cégem számláját vezető OTP fiókba, és átvetettem a panaszlevelet.



A következőket mondták:

  1. Valóban nem rögzítették korábban a rendszerbe az aláírási mintámat, mely állítólag 2007 márciusától szükséges ahhoz, hogy az ország bármelyik OTP fiókjában tudjak ügyet intézni.

  2. Fogalmuk sincsen hova lett a korábbi aláírási mintám.

  3. A rendszerben szereplő három név mellé (szerintük) oda van írva, hogy kettő törölve lett, és nem értik, hogy ezt miért nem látták a tatabányaiak.

  4. A panaszlevelemet átvették, és ezt az én példányomra is ráírták, a történteket kivizsgálják, és írásban válaszolnak- de hogy mikor azt nem tudták megmondani!

  5. Ottlétemkor éppen a személyi igazolványom számát nem találták meg a rendszerben (nem vicc), állítólag tegnap megzuhant a rendszer!

Véleményem ezzel kapcsolatban, melyet (bár egy kicsit finomabban) velük is megosztottam:

  1. Március óta eddig legalább 5-ször jártam a bankban, és emlékszem, hogy legalább egy alkalommal csináltam nekik és náluk aláírási mintát.

  2. Mivel fogalmuk sincs hova lett az aláírási mintám, mondtam, hogy most rögtön vegyék fel a rendszerbe, és mutassák meg, hogy én is lássam, hogy benne van a gépben. Ez meg is történt. Úgy éreztem magam, mint egy Old Spice reklám szereplője, aki azt hajtogatja, hogy „nekem bizonyíték kell, nem ígéret”, csak most nem rám vigyorgott a szőke nő, hanem a szőke nőre vigyorgott az ügyintéző! (he)

  3. Javasoltam, hogy legjobb lenne, ha a 2 név mellé nem csak oda lenne írva, hogy „törölve” hanem 1. tényleg töröljék ki a neveket vagy 2. húzzák át őket nagy piros X-szel, hátha úgy mindenkinek egyértelmű lesz!

  4. Sajnálatomat fejeztem ki, hogy nem tudtak időintervallumot mondani, hogy mikorra válaszolnak a panaszlevelemre, és jeleztem, hogy ezt is figyelembe fogom venni a bankváltás mérlegelésekor.

  5. Nem érdekel, hogy mi történt a rendszerrel, nem rokonom, de nagyon sajnálatosank tartom, hogy ilyen megtörténhet!


8 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://izomagyu.blog.hu/api/trackback/id/tr80294360

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Secnir 2008.01.12. 18:40:36

otp, otp, otp - tudom már : valami utazási iroda nem?

takszöv az igazi. bemegyek, előre köszönnek, nevemen szólítanak, fejből nyomják a számlaszámomat, minden kedden süteménnyel várják a tisztelt ügyfeleket. nincs biztonsági őr. nem kell személyit mutogatni, hogy én én vagyok. otp-t -mások tapasztalatából- soha.

ami nekem volt kapcsolatom az otp-vel, az minimális. atyám házépítésre kölcsönt vett fel még a '70-es években, anyám volt a kezes. atyám meghalt. anyám otp-be be, mondván, igen, atyám meghalt, legyenek jóindulatúak, ne keljen kifizetnie a hátramaradó részt, legyen ő a hitelfelvevő, és folytatólagosan törleszti a maradékot (valami 2 év volt hátra a négyszázból).
otp: ok, ahho kell a kölcsönt felvevő (atyám), meg a kezes (anyám) aláírása is.
anyám: tessék a halotti anyakönyvi kivonat
otp: cöcö az nem elég, aláírás kell.
nagyanyám -bölcs asszony- mondta meg a megoldást: nekem ugyanaz a nevm, mint apámé volt, bementem anyámmal az otp egy másik fiókjába, és én írtam alá a papírokat. megköszönték, anyám átvállalhatta a hitelt.
én úgy gondolom hogy ezek után, amikor a cég, ahol dolgoztam, közölte hogy átutalással fizet, nem kp-ban, tehát bankszámlát kell nyitnom - szóba sem jött az otp.

más:
informatikus vagyok. vagy mi a szösz.
amikor jönnek a "rendszerhiba volt" kezdetű mondatok, akkor nyugodt parsaztgyerek létemre ölni tudnék. de minimum törni-zúzni.
legutoljára az ELMŰ-nél volt rendszerhiba, minek következtében nagymamának egy májustól szeptmberig terjedő időszakot kétszer akartak kifizettetni (átalánydíjas a mama, nem leolvasós).
bementem udvariasan, vittem a papírokat, jött a rendszerhiba kezdetű mondat. mondtam ok, akkor ezt kérem írásban, ELMŰ-s pecséttel igazolva. na azt nem lehet. mondom akkor most törli ezt a szart (mutattam a csekket), és arról ad egy papírt, hogy ezt itt én elintéztem, és ön írja alá. azt sem lehet. na akkor szakadt el a cérna, éskicsit kifakadtam, ami nem szokásom (nálam a kifakadás a különösen durva és vulgáris szavak gyors egymásutáni felidézése +hangerővel). 4 perc alatt megcsinálták. de papírt nem adtak. a biztonsági őr meg nem köszönt, de nem is nézett felém.

ehh, bürökrácia. elektronikus ügyintézés? soha. én legalábbis nem érem meg.
majd az unokám, ha olvassa a hozászólásaimat :)

Secnir 2008.01.12. 18:44:52

de felhúztam magam ezen megint, ritka sok melléütésem lett hirtelen. megyek, iszom is egy sört.
nem az otp-vel kellene kezdeni a forradalmat, hanem a bürökráciával. apparátust megtizedelni, maradéknak elmondani: egy ügy elintézése 2 perc. ha nem csinálják jól, megint tizedelés lesz.

Rák Attantam 2008.01.13. 18:26:37

Ez sincs meg, az sincs meg...

Ekkor kellett volna megkérdezni, hogy a pénzem megvan még? Kérem leszámolni ide a kezembe!

Az hinné, várná az ember, hogy egy BANKban komoly, felelősségteljes emberek komoly, felelősségteljes munkát végeznek.
De nem, ez is csak egy "teszkó" a sok közül!
Ha mákod van, nem b*szol rá. Úgy átlagban kicsit mindig ráb*szol. Ha meg nincs mákod, akkor aztán húúúú....... És még a hibás is te leszel.

izomagyú 2008.01.13. 19:39:01

igazatok van, és ez szomorú

Zarq 2008.01.13. 23:58:24

Szia,

van neked egy sztorim - otpdirektes. Valószínű, hogy én voltam az első aki rendszeres megbízást akart adni postai készpénz kifizetésre, tehát amikor a postás viszi ki a pénzt. Mondjuk, hogy közös költségről nem akartam megfeledkezni, illetve pont az, hogy el akartam felejteni.

Rendszerbe beviszem, kitöltöm, de nem fogadja el. Beviszem mégegyszer, de akkor sem. Vártam egy napot, próbáltam újra, de nem. Nézem kicsit jobban a hibaüzenetet, hát nincs kellő fedezet. Muhaha, nézem a számlainformációt, látom hogy de van, sőt.

Felhívtam telebankot, hogy ez nekem nem megy, rögzítsék már ők. Hölgy párszor megpróbálta, de neki sem ment, azt igérte visszaszól, felvette a telefonszámomat, nyitott egy aktát, és becsületére legyen mondva, visszahívott.

Tényleg nem volt elég pénz a számlámon. a 7000 forintos átutalást a LAFO forintszámláról a gép úgy értette EURóban kell teljesíteni. Na hát 7000 EURnak megfelelő majd kétmilla nem volt a számlámon....sajnos...illetve hálistennek, mert az istenadta elutalta volna :)

Mindenki megnyugtatására, a hibát azóta javították.

üdv

zlaboncz 2008.01.15. 13:41:42

én úgy gondolom hogy ezek után, amikor a cég, ahol dolgoztam, közölte hogy átutalással fizet, nem kp-ban, tehát bankszámlát kell nyitnom - szóba sem jött az otp.

Na ehhez van egy kis hozzáfűzni valóm: Édesanyám egy vidéki kórházban dolgozik. A kórház is áttért a bankszámlára való utalásra. Na az érdekes az, hogy ott nem volt opció, hogy melyik banknál vezetett számládra szeretnéd a fizetésedet. Nem. _Kizárólag_ OTP-s számlára lehet a fizetést utaltatni. Akinek nem volt, vagy nem az OTP-nél volt, annak nyitnia kellett, különben nem kapott fizetést. Az, hogy ez mennyibe kerül az embereknek magasról le van ejtve.
Most a kórház terültén található 1 azaz egy db OTP automata, amiben fizetésnapon már délelőtt elfogy a pénz. Egy vidéki kisvárosban pedig viszonylag kevés helyen lehet kártyával fizetni.
Kíváncsi vagyok, hogy máshol is ez-e a helyzet, és ezt hogy a francba intézték el, mert velekinek tuti, hogy megérte...

Z.

izomagyú 2008.01.17. 15:51:31

Zarg!
sajnos egyre szélesedik a témák köre, ez nagy bajt jelent a bank működésében, tényleg menekülni kell az OTP-től

izomagyú 2008.01.17. 15:52:14

zlaboncz 2008.01.15. 13:41:42 !
érthető, ha nem az OTP-t fogadtad el
süti beállítások módosítása