Nem hittem volna, hogy még mindig ennek a banknak a hibáit fogom ostorozni, de úgy látszik a kapott témák kifogyhatatlan sorban kerülnek elő, mintha az élet egyetlen banki intézményen keresztül szeretné megmutatni, hogy mit nem lehet, mit nem szabad.
Ez talán az igazi banki bakik állatorvosi lova, ahol a pénzintézetek összességének minden elképzelhető hibája, betegsége egyetlen példányon tanulmányozható.
Természetesen, ha Csányi úrnak ez volt a célja, mondjuk oktató céllal, akkor ezt a hirdetéseiben első helyen kellene hoznia, hogy a szerencsétlen ügyfelek tudják, milyen rizikót vállalnak, ha részt vesznek ebben a fájdalmas, esetenként komoly vesztességet okozó kísérletben.
A következő eset bemutatása a vállalkozók számára feltétlenül fontos, hiszen egy sürgős kifizetés ellehetetlenítése a bank részéről, akár végzetes is lehet.
A példát, a NOL (Népszabadság On Line) blogtárhelyéről emeltem át, természetesen a szerző engedélyével:
OTP 2:0 ODA- Frissítve
2008-01-03 17:55:1614 hozzászólás
Elhiszitek, ha azt mondom, hogy a két ünnep között is sikerült az OTP-nek felnyomni a pumpámat???
2:0 oda, ráadásul az a legszebb, hogy ennek a legfrissebb problémának semmi köze nincsen a korábbi, értékpapíros mellé/le-, nyúláshoz, hanem egy másik vonalon érkezett jobbegyenes tőlük!
(Az értékpapíros ügy miatt írt panaszlevelemre még nem érkezett válasz, de ha ezen a héten nem jön meg tőlük a levél, kénytelen leszek harapni, de erről majd egy másik posztban)
Megírtam, és holnap reggel, személyesen is kézbesítem is a fiókvezetőnek írt levelet, melyből kiderül az általam megismert legújabb �OTP féle RENDSZERHIBA�
Fiókvezető Asszony/Úr!
Országos Takarékpénztár és Kereskedelmi Bank Nyrt.
Fiók címe
Tárgy: Digitális aláírás rendszerbe történő bevitelének elmulasztása
Tisztelt Fiókvezető Asszony/Úr!
A levelemben, az alábbiakban ismertetett, az OTP Bank Nyrt. által, az általam vezetett cég kárára elkövetett mulasztás miatt fordulok Önhöz.
2007. december 29-én, Tatabányán, ........... alatt lévő OTP fiókban szerettem volna az általam tulajdonolt és vezetett ���. Kft. folyószámlájához hozzáférni, és megbízást adni bizonyos banki ügyletek elvégzésére, de a fiók alkalmazottai nem tudtak azonosítani, mert hiába volt nálam a cég bankkártyája, mely a saját nevemre van kiállítva, az ügyintézők számítógépes rendszerben nem találták az aláírási címpéldányomat.
A Tatabányai OTP fiók dolgozói azonnal megkísérelték az Önök fiókját megkeresni telefonon az azonosításom érdekében, de többszöri próbálkozás után sem érték el a fiókot!
Mindezek miatt tehát hiába várakoztam a Tatabányai bankfiókban, nem tudtam semmilyen ügyletet kezdeményezni a cégem bankszámláján, továbbá a Tatabányai fiók egyik ügyintézője tájékoztatott, hogy ők ugyan látják, hogy 3 fő van valamilyen jogcím alatt feltüntetve a cégem bankszámláján, de az aláírási minta hiányában nem tudják, hogy ezek közül kinek van hozzáférhetősége a számlához. Az Önök által vezetett folyószámlán feltüntetett három személy, mint megtudtam: ����Úr, ���.. (Édesapám) és jómagam. Ezen információ különösen megdöbbentett, hiszen 2005 novembere óta egyedüli aláíró vagyok a cégem folyószámláján, ���� Úr ráadásul azóta, semmilyen kapcsolatban nincs a cégemmel, mely változásról még 2005-ben személyesen vittem be Önökhöz az érvényes cégpapírokat! Édesapámnak, néhai ��� évek óta nem volt hozzáférhetősége a cég bankszámlájához, ráadásul Ő 2007. május 26-án elhunyt, mely következtében a cégátírás jelenleg is folyamatban van, tekintettel arra, hogy én örököltem Édesapám üzletrészét. Mindezek mellett az is teljességgel érthetetlen számomra, hogy miért nem vitték még fel az aláírási mintámat a rendszerbe az azonosításom érdekében, különös tekintettel arra, hogy 2007. októberében is készíttettek velem ilyen aláírást a ��.. utcai bankfiókban, amikor cégem új bankkártyáját átvettem!
A fiókjuk által, a fent ismertetett, káromra történt mulasztás miatt tehát nem tudtam hozzáférni Tatabányán, a cégem számlájához, melyből az időveszteségen kívül sajnos gazdasági károm is származik, ezért kérem Önt, hogy azonnal tegyék meg az aláírási mintám rendszerbe történő rögzítését, és a hozzáférési jogok rendezését a nyilvántartásukban, különben kénytelen leszek egy másik pénzintézetet választani a cégem pénzügyeinek megbízható kezelése érdekében.
Elszomorítónak tartom, hogy a Fővárostól és a számlavezető fiókomtól 60 kilométerre adminisztrációs akadályok miatt nem tudom kezelni a cégem pénzügyeit, hiába áll már cégem lassan 15 éve kapcsolatban az OTP Bankkal.
Budapest, 2008-01-02
Tisztelettel:
én
-----------------------------------------------
FRISSÍTÉS!
Bementem ma reggel a cégem számláját vezető OTP fiókba, és átvetettem a panaszlevelet.
A következőket mondták:
Valóban nem rögzítették korábban a rendszerbe az aláírási mintámat, mely állítólag 2007 márciusától szükséges ahhoz, hogy az ország bármelyik OTP fiókjában tudjak ügyet intézni.
Fogalmuk sincsen hova lett a korábbi aláírási mintám.
A rendszerben szereplő három név mellé (szerintük) oda van írva, hogy kettő törölve lett, és nem értik, hogy ezt miért nem látták a tatabányaiak.
A panaszlevelemet átvették, és ezt az én példányomra is ráírták, a történteket kivizsgálják, és írásban válaszolnak- de hogy mikor azt nem tudták megmondani!
Ottlétemkor éppen a személyi igazolványom számát nem találták meg a rendszerben (nem vicc), állítólag tegnap megzuhant a rendszer!
Véleményem ezzel kapcsolatban, melyet (bár egy kicsit finomabban) velük is megosztottam:
Március óta eddig legalább 5-ször jártam a bankban, és emlékszem, hogy legalább egy alkalommal csináltam nekik és náluk aláírási mintát.
Mivel fogalmuk sincs hova lett az aláírási mintám, mondtam, hogy most rögtön vegyék fel a rendszerbe, és mutassák meg, hogy én is lássam, hogy benne van a gépben. Ez meg is történt. Úgy éreztem magam, mint egy Old Spice reklám szereplője, aki azt hajtogatja, hogy „nekem bizonyíték kell, nem ígéret”, csak most nem rám vigyorgott a szőke nő, hanem a szőke nőre vigyorgott az ügyintéző! (he)
Javasoltam, hogy legjobb lenne, ha a 2 név mellé nem csak oda lenne írva, hogy „törölve” hanem 1. tényleg töröljék ki a neveket vagy 2. húzzák át őket nagy piros X-szel, hátha úgy mindenkinek egyértelmű lesz!
Sajnálatomat fejeztem ki, hogy nem tudtak időintervallumot mondani, hogy mikorra válaszolnak a panaszlevelemre, és jeleztem, hogy ezt is figyelembe fogom venni a bankváltás mérlegelésekor.
Nem érdekel, hogy mi történt a rendszerrel, nem rokonom, de nagyon sajnálatosank tartom, hogy ilyen megtörténhet!